Vrcholná verze nového Jaguaru XE zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy

Nový Jaguar XE přináší vylepšený design exteriéru, luxusní interiér a moderní technologie. Předběžná základní cena na českém trhu startuje od 1 163 536 Kč včetně DPH.

 

Přední část Jaguaru XE získala nový vzhled díky upravenému nárazníku a širší masce chladiče. Ta nabízí přepracované mřížkování se zakulaceným profilem. Vizuálně se tak vůz blíží Jaguaru I-PACE, což dále zvýrazňuje jeho design. Také zadní část automobilu byla přepracována. Zahrnuje nový zadní nárazník a zadní difuzor, čímž došlo ke zdůraznění šířky i dynamického charakteru vozu a současně ke zlepšení aerodynamiky.
Zbrusu nový interiér modelu XE přináší větší využití jemných materiálů. Přepracované výplně dveří, boky středové konzole, kaplička přístrojového šítu a vrchní část palubní desky dostaly prémiové materiály. Použití luxusní dýhy bylo rozšířeno až do zadní části kabiny.
Dojem luxusu podtrhuje v interiéru příchod multimediálního systému Touch Pro Duo sdesetipalcovou obrazovkou, který se dříve představil u elektrického modelu I-PACE. Tento intuitivní systém používá kombinaci dvou dotykových obrazovek s vysokým rozlišením, kapacitních senzorů a fyzických ovladačů určených k ovládání klíčových funkcí automobilu.
Zákazníci si mohou vybrat z nabídky obsahující tři moderní zážehové a naftové motory řady Ingenium. Zájemci o sportovní svezení mají k dispozici zážehovou jednotku Ingenium disponující výkonem 300 koní. Ta poskytuje v kombinaci s pohonem všech kol zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,7 s. Díky upravenému systému přeplňování a vrcholu točivého momentu 400 Nm nabízí tento motor bezprostřední odezvu na přidání plynu a tudíž i podmanivou jízdu a působivou akceleraci.
K dispozici je také zážehový motor Ingenium o výkonu 250 koní, zatímco úsporný dieselový agregát o objemu 2.0 l disponuje parametry 180 koní a 430 Nm a jeho spotřeba paliva začíná na hodnotě 4,9 l/100 km.
Důkazem snahy nabídnout automobil zaměřený na řidiče je nový volič SportShift automatické převodovky, který se poprvé představil u sportovního modelu F-TYPE. Intuitivně tvarovaný volič nahrazuje dřívější otočný volič. Řidiči kromě jiného umožňuje také možnost manuálního řazení. Tahem vzad se řadí vyšší rychlosti a naopak pohybem páky vpřed se podřazuje. Řidič může zároveň ovládat osmistupňovou automatickou převodovku také matně chromovými pádly pod volantem.