Dacia Jogger: Nový stěhovák startuje s cenou pod 360 tisíc korun

auto, oranžové, Dacia, krajina

Dacia Jogger zná české ceny, a jsou velmi zajímavé. Dacia sice plánuje oslovovat i zákazníky s rozpočtem větším než malým a proto nedávno uvedla na trh elektrický model Spring, zároveň se ale nevzdává své původní myšlenky – nabízet cenově dostupná auta s důrazem víc na praktičnost než na digitalizaci a elektronické asistenty všeho druhu.

Zatímco celoevropsky táhnou prodeje značky Dacia modely Sandero a Duster, v Česku jsou po Dusteru nejpopulárnější osobní verze vícemístných dodávek Dokker. Podobně využitelné byly i modely Lodgy a Logan MCV. Všechny tři nahrazuje nový model pojmenovaný Jogger. Slibuje být ideálním rodinným vozem, spojujícím délku karoserie kombi, prostornost interiéru MPV a atributy SUV, to vše na dnešní dobu přijatelnou cenu.

Se 4,55 m je nejdelším vozem v nabídce Dacia, s rozvozem 2897 mm je pak nejprostornější. Díky tomu se dovnitř vejde až sedm sedadel ve třech řadách, přičemž všechna jsou plnohodnotná i pro dospělého pasažéra. Opěradla sedadel ve druhé i třetí řadě jde sklopit, nebo celá sedadla překlopit dopředu. Dvě sedadla třetí řad jde samostatně vyjmout, přičemž výrobce slibuje, že každé neváží víc než deset kilo.

elektromobil, nabíjení
Čtete také

Elektromobily přinesou omezení pracovních míst v Německu

Elektromobily přinesou omezení pracovních míst v Německu. Vyplývá to z nové studie Deutsche Bank. Výrobci jsou podle ní dobře připraveni na budoucnost,…

Maximální kapacita nákladu dosahuje 1 819 litrů VDA v pětimístné verzi, pokud je 2. řada sklopená! V sedmimístné verzi je kapacita nákladu 1 807 litrů, pokud je 2. řada sklopená a 3. řada vyjmuta. 3. řadu je možné také přiklopit k lavici 2. řady, kterou lze rovněž složit. V této pozici je objem nákladního prostoru až 1 594 litrů.

Mnohá SUV pak Jogger poráží světlou výškou rovných 200 mm, ovšem bez možnosti pohonu 4×4, což ovšem podstatná část SUV nižší střední třídy rovněž nenabízí. Praktický patentovaný nápad jsou modulární střešní lišty, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky.

Kromě základního benzínového motoru TCe 110 s manuální šestirychlostní převodovkou a výkonem 110 koní je v nabídce i tovární pohon na LPG, spojený rovněž s tříválcovým litrovým benzinovým motorem. Díky tomu, že nádrž na LPG má 40 litrů a nádrž na benzin 50 litrů, ujede takto poháněný Jogger bez tankování až 1000 kilometrů.

V roce 2023 pak nabídku doplní první full hybrid pod kapotou Dacie. Technologie HYBRID Dacia Jogger bude založena na benzínovém motoru 1,6 L doplněným dvěma elektrickými motory (jedním „e-motorem“ a jedním vysokonapěťovým starter-generátorem) a multimódovou bezspojkovou převodovkou.

A to nejzajímavější je samozřejmě cena. Nejlevnější pětimístnou verzi pohání LPG a vyjde na 358 500 Kč, 7místná pak na 377 500 Kč. Ryze benzinová varianta pak v základní výbavě vyjde na 371 000 Kč, resp. 390 000 Kč. Základní výbava obsahuje například centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, LED denní a potkávací světlomety, rádio DAB se spínači na volantu, displej integrovaný v palubním počítači, 2 přední reproduktory, připojení Bluetooth nebo střešní ližiny. Tempomat, dešťový senzor, kompletně elektricky ovládaná okna a zrcátka, 8palcovou dotykovou obrazovku nebo zadní parkovací senzory ovšem dostanete a v mnohem praktičtějším druhém stupni výbavy, s kterou cena stoupá o 45 tisíc korun.

Martin Šidlák, psáno pro IDNES