V roce 2023 skončí výroba kultovních sportovních modelů Audi R8 a TT. Oba modely se rozloučí speciálními limitovanými edicemi. Zajímavé je, že nadprůměrný počet těchto kousků poputuje do České republiky.

Audi TT a R8 patřily do portfolia značky mnoho let a vydobyly si výjimečné postavení pro svůj design i jízdní vlastnosti. Audi se ale stejně jako ostatní značky koncernu VW otočilo k elektromobilitě a právě tyto zmíněné modely v jejím portfoliu končí. Přímé nástupce nedostanou a v roce 2023 se rozloučí speciálními edicemi. O oblibě těchto modelů v České republice svědčí to, že nadprůměrné procento těchto speciálních rozlučkových vozů zamíří k tuzemským zákazníkům.

Audi R8

Audi R8 dostane dostane limitovanou sérii Coupé V10 GT RWD. Pro celý svět se vyrobí jen 333 kusů, z toho devět z nich zamíří do Česka. Výkon atmosféricky plněného motoru V10 se zdvihovým objemem 5,2 litru se navýšil na 456 kW (620 k). Jedná se tak o nejvýkonnější model s pohonem zadních kol v historii značky. R8 GT je rozlučkou nejen s modelem jako takovým, ale i s motorem V10. Nové exkluzivní prvky vnější a vnitřní výbavy jsou vzpomínkou na první generaci modelu R8 GT. Mezi ně patří například pořadové číslo vozu, speciální kola z lehké slitiny nebo interiér v kombinaci černé a červené barvy.

Audi TT RS
Dynamic photo, Colour: nardo grey

Podobně je na tom limitovaná série TT RS Coupé Iconic, které se pro Evropu vyrobí jen 100 kusů a šest z nich je určeno pro zákazníky v České republice. Spoléhá na osvědčený motor 2.5 TFSI společnosti Audi Sport. Poskytuje nejvyšší výkon 294 kW (400 k) a maximální točivý moment 480 N.m. Bezpočet vítězství v motoristickém sportu a vynikající výkony v každodenním provozu vynesly pětiválcovému motoru devět ocenění „International Engine of the Year Award“ v řadě od roku 2010.

Martin Šidlák