Dojezd elektromobilu při -15°C? Podívejte se na test

elektromobily dojezd

V Číně byl proveden velmi rozsáhlý zimní test ve skutečných zimních teplotách od -10 ° C do -15 °C. A jak byste očekávali, skutečný dojezd elektromobilu výrazně klesá.

Elektromobily byly testovány s klimatizací nastavenou na 24 °C v automatickém režimu. Test byl proveden na venkovských silnicích s průměrnou rychlostí kolem 50 km/h. Všechna vozidla jezdila až do vyčerpání.

Test zahrnoval více než 40 modelů a včetně uchazečů od Tesly a Mercedesu. Jak vidíte v následuící tabulce, průměrná míra zachovíní avizovaného dojezdu je asi 50 %, přičemž jen několik modelů se blíží 60 %. Nejlépe si vedl BYD Han EV 4WD, který si zachoval 60 % svého inzerovaného dojezdu. NIO ET7 100kWh je další známé jméno, které zaujímá třetí místo s 55% udržením. Model Y od Tesly nedopadl v testu tak dobře, protože si zachoval pouhých 48 % svého dojezdu.

Model Deklarovaný dojezd (CLTC) Skutečný dojezd % deklarovaného dojezdu průměrná spotřeba kWh/100km
BYD HAN AWD 610km 366km 60% 23.3
BAIC ArcFox Alpha S 500km 293km 58% 25.4
Nio ET7 100kWh 675km 376km 55% 25.4
IM L7 615km 328km 53% 28.3
XPeng P5 600km 323km 53% 22.1
BYD Yuan Plus 510km 272km 53% 22.2
BYD Seal 4WD 650km 341km 52% 23.3
Nio ES7 100kWh 575km 302km 52% 33.2
Smart #1 Brabus 500km 260km 52% 25.4
Leap C11 550km 284km 51% 31.7
BYD Dolphin 401km 208km 51% 21.6
Zeekr 001 YOU 650km 327km 50% 30.6
Leap C01 630km 316km 50% 28.5
GAC Aion S 602km 302km 50% 23.1
XPeng G9 Performance 650km 323km 49% 30.3
Nio ET5 100kWh 640km 312km 49% 32.1
Tesla Model Y LR AWD 660km 319km 48% 24.6
XPeng P7 562km 270km 48% 30.0
Hozon Neta S 650km 310km 47% 29.4
GWM ORA Lighting Cat 600km 285km 47% 29.3

 

Prodlužuje se i doba nabíjení

Dojezd není jediným problémem elektromobilů v drsném prostředí. Problémem je v zimním období i nabíjení. Baterie vyžadují optimální provozní teplotu pro nabíjení, což znamená, že systémy odpovědné za teplotní úpravu baterie budou pracovat mimořádně tvrdě a spotřebovávají více energie. To znamená, že v konečném důsledku bude do baterií směrováno méně energie. Ale jak moc to poškozuje celkový zážitek? Docela málo, ukazují následující čísla v tabulce. Zatímco BYD Seal získal vítězství s 69 minutami plného nabití, Tesle Model 3 to trvalo více než 100 minut na plné nabití a nikdy se nepřiblížil k inzerovanému maximálnímu výkonu 250 kW. A pak je tu Toyota bZ4X, která byla v mrazech pořádná pohroma.

Modely Kapacita baterie Čas na plné nabití baterie v min. Průměrná rychlost nabíjení v kW Maximální rychlost nabíjení v KW
BYD Seal 4WD 82.50 69 80.49 117.91
Changan Deepal SL03 58.10 69 49.60 84.52
BYD Yuan Plus 60.48 76 50.59 73.78
BYD Dolphin 44.90 77 39.45 66.63
BYD Han AWD 85.40 80 68.87 94.64
Nissan Ariya 90.00 81 65.58 77.23
Leap C11 89.97 82 63.92 105.50
Mercedes-Benz EQE 96.10 83 68.10 91.61
Nio ET7 100kWh 100.00 87 64.64 92.29
Nio ET5 100kWh 100.00 88 65.50 87.42
GAC Aion S 69.90 90 44.59 67.91
Leap C01 90.00 93 63.06 105.89
Tesla Model Y LR AWD 78.40 93 55.55 97.29
Geometry E 39.40 94 22.31 34.74
GWM ORA Lighting Cat 83.49 95 51.25 88.66
Zeekr 001 YOU 100.00 96 61.04 108.87
Nio ES7 100.00 96 59.14 68.08
Tesla Model 3 Performance 78.40 101 29.97 97.29
XPeng G9 98 103 62.11 86.20
XPeng P5 71.40 112 39.97 64.58
Hozon Neta S 91.00 117 48.07 56.45
XPeng P7 80.90 120 36.17 46.71
BAIC ArcFox Alpha S 74.59 183 27.28 60.63
Smart #1 Brabus 66.0 193 20.83 35.83
IM L7 93.0 208 27.81 87.26
Feifan R7 90.0 214 26.89 105.90
Toyota bZ4X 66.70 423 10.53 42.92
Chery QQ Ice Cream 13.90 339 2.06 2.20
Wuling Mini EV 9.30 452 1.38 1.50
Changan Lumin 17.65 549 1.97 2.10

Převzato, zkráceno a volně přeloženo z čínského webu IT Home

Původně vyšlo na serveru Niofan.cz