Vyhráli jsme Světový pohár FIA ecoRally Cup

Naše redakční posádka soutěžící s předchozí generací modelu Hyundai KONA Electric zvítězila v celkovém bodování šampionátu elektromobilů FIA ecoRally Cup. Posádka Michal Žďárský – Jakub Nábělek stvrdila své vítězství v závěrečném závodě v Dolomitech, v němž se umístila na druhém místě.

Od Švédska, přes Portugalsko až po Slovinsko letos naše posádka sbírala body v nejnáročnější soutěži elektromobilů – oficiálním mistrovství Bridgestone FIA ecoRally Cup. Česká dvojice, působící v seriálu pod hlavičkou Autoklubu ČR jako reprezentace České republiky v automobilovém sportu, měla před italským finále náskok pouhé dva body na dvojnásobné mistry světa ze Španělska a musela tak předvést svoje maximum. Celkové druhé místo k tomu nakonec stačilo i díky stabilně skvělým výsledkům v průběhu celého roku – prvnímu místu z Portugalska, stříbru ze Španělska, bronzu z Monte Carla a Českého Krumlova, čtvrtým místům ze Švédska a Španělska a nejhoršímu pátému, ale i tak slušně bodovanému umístění ze Slovinska.

„Je to fantazie, jsme nadšení, tohle byl náš sen. Bude to znít jako klišé, ale hodně jsme se na tenhle výsledek nadřeli. Celá sezóna byla opravdu dlouhá a náročná, s naší elektrickou Konou jsme po Evropě najeli téměř 40 000 kilometrů. V naší třetí kompletní sezóně na úrovni světového poháru ale můžeme konečně nad hlavu zvednout pohár pro vítěze celého ročníku,“ hodnotí výsledek šéfredaktor našeho magazínu Flotila Michal Žďárský usedající za volant soutěžního vozu. S tím se posádka pravidelně přesunuje do dějiště závodů po ose. Letos tak s Konou Electric najezdili přes 40 000 km.

Titul v šampionátu Bridgestone FIA ecoRally Cup představuje vůbec první vítězství jakékoliv české posádky na této úrovni, dosavadním nejlepším výsledkem pro Českou republiku bylo loňské třetí místo stejné dvojice. Závěrečná italská soutěž navíc byla nevyzpytatelná a přinesla i množství přejezdů přes horské průsmyky se silnicemi pokrytými sněhem. „Věděli jsme, že uspět zde bude hodně náročné a od začátku jsme se proto hodně zaměřili na spotřebu, se kterou umíme správně pracovat, a naše auto nám v tom hodně pomáhá. Tato taktika nám vyšla na jedničku, v soutěži spotřeby jsme nakonec zvítězili a v součtu s hodnocením pravidelnosti jsme v Itálii brali konečné druhé místo,“ popisuje zrod úspěchu Jakub Nábělek, navigátor posádky.

Za továrním týmem Hyundai Motor Czech se po osmi odjetých soutěžích se ztrátou jednoho jediného bodu (81, resp. 80 bodů) usadila italsko-francouzská posádka Guido Guerrini – Artur Prusak následovaná dřívějšími šampiony ze Španělska ve složení Eneko Conde Pujana – Lukas Sergnese (77 bodů).

Duo Žďárský – Nábělek má navíc již v předstihu zajištěnou obhajobu loňského titulu v domácím seriálu PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally, značka Hyundai navíc triumfuje v týmové soutěži. Spolupráce úspěšné posádky s jihokorejskou značkou bude pokračovat i v následující sezoně – s jakým modelem však prozatím zůstává tajemstvím.

„Obzvlášť před naším autem musíme smeknout. Funguje naprosto skvěle jak po řidičské stránce, tak i při každodenním užívání včetně našich dlouhých přejezdů. Hyundai Kona Electric jsme si opravdu zamilovali,“ doplňuje své postřehy Michal.

Jen pro připomenutí, Bridgestone FIA ecoRally Cup je vrcholnou evropskou soutěží sériových elektrických automobilů. Hodnocením je disciplína regularity, tedy pravidelnost a jízda dle pořadatelem stanovených jízdních průměrů v předepsaných úsecích, hodnocena je přesnost v rámci každé desetiny vteřiny. Společně s výsledkem regularity je hodnocena i spotřeba, kdy je posádka měřena na referenční WLTP hodnotu stanovenou výrobcem u každého automobilu. Vyhodnocována je tak efektivita vozidla i celkový výkon posádky podle toho, jak moc je schopna v průběhu náročné soutěže překonat tuto referenční hodnotu.

Redakce + TZ Hyundai ČR