Dacia modernizuje většinu svých modelů. Sandero, Jogger, Logan i Spring čekají změny

Dacia Sandero, Dacia Jogger,

Skutečně zgruntu pojala modernizaci své modelové řady Dacia. Hned pět jejích modelů se dočká nových motorizací, multimédií, designových úprav nebo bohatší výbavy.

Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan jsou to první modely značky, které přijaly nový design LED světel s obráceným „T“ nad novými světlomety. Světelný podpis je spojen s mřížkou chladiče – rovněž novou – jemnou linkou pixelových bílých teček. Nová mřížka chladiče a světlomety ladí s novým nárazníkem a vytvářejí tak harmonický celek. V zadní části je nový design LED „pixelových“ světel. Světla mají vertikální tvar a kopírují kontury blatníků.

Sandero Stepway a Jogger potvrzují své outdoorové kvality novými ochrannými prvky na podbězích kol, spodní části karoserie a rámech mlhových světel z materiálu Starkle. Starkle, vynalezený inženýry Dacia a poprvé použitý u nového modelu Duster, obsahuje 20 % recyklovaného plastu. Toto složení dodává materiálu skvrnitý vzhled s bílými částicemi. V závislosti na provedení získávají modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan nové kryty kol nebo kola z lehké slitiny a anténu ve tvaru žraločí ploutve jako standardní výbavu od provedení Expression.

V souladu s propojením designu exteriéru a interiéru mají nové větrací otvory na palubní desce design obráceného písmene „T“, stejně jako světelná signatura. Palubní deska a přední dveře získávají nové obložení z modré látky u výbavy Expression a z modrého denimu u výbavy Journey. Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan mají nové, odolnější látky na sedadlech, palubní desce a dveřích

Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan jsou nyní k dispozici s novým multimediálním systémem s 10palcovým centrálním displejem a připojenou navigací, stejně jako s indukční nabíječkou telefonu. Pro kompletní a optimální zážitek získává 7palcový digitální přístrojový panel nový design rozhraní.

Nový hybridní pohonný systém 155, který byl představen na modelu Bigster, je nyní k dispozici také na modelu Jogger, kde nahrazuje hybridní pohonný systém 140. V blízké budoucnosti bude dodáván také na model Sandero Stepway. Hybrid 155 kombinuje čtyřválcový benzínový motor o objemu 1,8 l a výkonu 109 k, dva elektromotory (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterii o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a automatickou elektrickou převodovku se čtyřmi rychlostními stupni pro spalovací motor a dvěma dalšími pro elektrický pohon. Tato kombinovaná technologie je možná díky absenci spojky.

Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan dostávají rovněž nový pohon na LPG označený jako Eco-G 120. Je k dispozici s novým, výkonnějším 1,2litrovým tříválcovým přeplňovaným motorem flex-fuel (120 k oproti předchozím 100 k), který poprvé kombinuje všechny výhody LPG s výhodami automatické převodovky. Vozy dostaly také větší nádrže na LPG.

Novinky jsou i u modelu Dacia Spring, který prošel faceliftem v roce 2024. Platforma obsahuje novou baterii v zesílené střední části. Tyto změny zvyšují tuhost konstrukce a optimalizují rozložení hmotnosti mezi přední a zadní částí, čímž zlepšují celkovou rovnováhu vozidla. Spring také poprvé získává stabilizátor, který je standardem u všech verzí. Stabilita vozu v zatáčkách je tak vylepšena a dále posílena použitím nových nastavení tlumičů a pružin odpružení.

Kromě toho prošel model Spring aerodynamickými vylepšeními: Sada krytů v přední, boční a zadní části, navržená tak, aby snižovala aerodynamické turbulence pod vozem. Nový spoiler omezuje turbulence v horní části zadních dveří.

Hlavní novinkou jsou ale dva nové motory o výkonu 70 hp/52 kW a 100 hp/75 kW nahrazují předchozí jednotky o výkonu 45 hp/33 kW a 65 hp/48 kW. Tyto motory nabízejí vyšší výkon a točivý moment v rozmezí 80 až 120 km/h (až o +20 %). Tyto nové pohony pracují s novou baterií o kapacitě 24,3 kWh, která jako první v koncernu Renault využívá technologii lithium-železo-fosfát (LFP) a nabízí optimalizovanou tepelnou bezpečnost, dlouhou životnost a nízké náklady. Nabíjení je optimalizováno pomocí nové palubní nabíječky 40 kW DC, oproti předchozím 30 kW.

Zdroj: Dacia