Dacia modernizuje většinu svých modelů. Sandero, Jogger, Logan i Spring čekají změny

Skutečně zgruntu pojala modernizaci své modelové řady Dacia. Hned pět jejích modelů se dočká nových motorizací, multimédií, designových úprav nebo bohatší výbavy.
Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan jsou to první modely značky, které přijaly nový design LED světel s obráceným „T“ nad novými světlomety. Světelný podpis je spojen s mřížkou chladiče – rovněž novou – jemnou linkou pixelových bílých teček. Nová mřížka chladiče a světlomety ladí s novým nárazníkem a vytvářejí tak harmonický celek. V zadní části je nový design LED „pixelových“ světel. Světla mají vertikální tvar a kopírují kontury blatníků.
Sandero Stepway a Jogger potvrzují své outdoorové kvality novými ochrannými prvky na podbězích kol, spodní části karoserie a rámech mlhových světel z materiálu Starkle. Starkle, vynalezený inženýry Dacia a poprvé použitý u nového modelu Duster, obsahuje 20 % recyklovaného plastu. Toto složení dodává materiálu skvrnitý vzhled s bílými částicemi. V závislosti na provedení získávají modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan nové kryty kol nebo kola z lehké slitiny a anténu ve tvaru žraločí ploutve jako standardní výbavu od provedení Expression.
V souladu s propojením designu exteriéru a interiéru mají nové větrací otvory na palubní desce design obráceného písmene „T“, stejně jako světelná signatura. Palubní deska a přední dveře získávají nové obložení z modré látky u výbavy Expression a z modrého denimu u výbavy Journey. Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan mají nové, odolnější látky na sedadlech, palubní desce a dveřích
Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan jsou nyní k dispozici s novým multimediálním systémem s 10palcovým centrálním displejem a připojenou navigací, stejně jako s indukční nabíječkou telefonu. Pro kompletní a optimální zážitek získává 7palcový digitální přístrojový panel nový design rozhraní.
Nový hybridní pohonný systém 155, který byl představen na modelu Bigster, je nyní k dispozici také na modelu Jogger, kde nahrazuje hybridní pohonný systém 140. V blízké budoucnosti bude dodáván také na model Sandero Stepway. Hybrid 155 kombinuje čtyřválcový benzínový motor o objemu 1,8 l a výkonu 109 k, dva elektromotory (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterii o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a automatickou elektrickou převodovku se čtyřmi rychlostními stupni pro spalovací motor a dvěma dalšími pro elektrický pohon. Tato kombinovaná technologie je možná díky absenci spojky.
Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan dostávají rovněž nový pohon na LPG označený jako Eco-G 120. Je k dispozici s novým, výkonnějším 1,2litrovým tříválcovým přeplňovaným motorem flex-fuel (120 k oproti předchozím 100 k), který poprvé kombinuje všechny výhody LPG s výhodami automatické převodovky. Vozy dostaly také větší nádrže na LPG.

Novinky jsou i u modelu Dacia Spring, který prošel faceliftem v roce 2024. Platforma obsahuje novou baterii v zesílené střední části. Tyto změny zvyšují tuhost konstrukce a optimalizují rozložení hmotnosti mezi přední a zadní částí, čímž zlepšují celkovou rovnováhu vozidla. Spring také poprvé získává stabilizátor, který je standardem u všech verzí. Stabilita vozu v zatáčkách je tak vylepšena a dále posílena použitím nových nastavení tlumičů a pružin odpružení.
Kromě toho prošel model Spring aerodynamickými vylepšeními: Sada krytů v přední, boční a zadní části, navržená tak, aby snižovala aerodynamické turbulence pod vozem. Nový spoiler omezuje turbulence v horní části zadních dveří.
Hlavní novinkou jsou ale dva nové motory o výkonu 70 hp/52 kW a 100 hp/75 kW nahrazují předchozí jednotky o výkonu 45 hp/33 kW a 65 hp/48 kW. Tyto motory nabízejí vyšší výkon a točivý moment v rozmezí 80 až 120 km/h (až o +20 %). Tyto nové pohony pracují s novou baterií o kapacitě 24,3 kWh, která jako první v koncernu Renault využívá technologii lithium-železo-fosfát (LFP) a nabízí optimalizovanou tepelnou bezpečnost, dlouhou životnost a nízké náklady. Nabíjení je optimalizováno pomocí nové palubní nabíječky 40 kW DC, oproti předchozím 30 kW.
Zdroj: Dacia