Které motory „žerou“ nejvíc oleje? Němci nemají důvod k jásotu

olej, motor, výměna

Olej v autě se má pravidelně vyměňovat, což není úplně levná záležitost. Ale u některých aut je potřeba ho doplňovat i v době mezi pravidelnými servisními intervaly. Americká organizace Consumer Reports zveřejnila seznam modelů, které „žerou“ olej víc, než je obvyklé.

Za vysokou spotřebou oleje stojí u motorů obecně snaha o snižování objemu při současném zvyšování výkonu. Motory tak pracují s vysokými tlaky spalování a řidšími oleji. Výrobci se s tím snaží něco dělat a motory postupně upravují, některé se ale vyrábějí delší dobu beze změny.

Organizace Consumer Reports analyzovala zkušenosti amerických majitelů aut, vyrobených v letech 2010 až 2019. Vytvořila abecední seznam těch nejproblematičtějších modelů a motorů, u kterých bylo potřeba nejvíc doplňovat olej. Neuvádí ale přesný dolévaný objem, jen jmenuje pohonné jednotky s najvětším podílem vozidel, která potřebují mezi servisními intervaly dolít víc než litr olejové náplně. Horní hranice přitom není stanovena.

fleetový konfigurátor, škoda auto
Čtete také

Škoda Auto spustila fleetový konfigurátor

Speciální fleetový konfigurátor pro firemní zákazníky spustila Škoda Auto.

Nejnáchylnější k tomuto problému jsou motory 2.0 TSI od Volkswagenu, které se v USA montují i do vozů Audi, v Evropě ovšem i do Seatu či Škody. Dále 6válce 4,4 TFSI od Audi, přeplňované 6válce 4,4 TwinPower Turbo od BMW, přeplňované 4válce 1,6 v Mini, které používaly i značky Peugeot a Citroën a trochu překvapivě také motory typu boxer od Subaru v modelech Tribeca, Legacy, Forester a Outback. Z ryze amerických modelů pak propadly 2,4litrový agregát v Chevroletu Equinox a 3,7litrový šestiválec v modelu Acura MDX.

Tabulka ukazuje procento majitelů, kteří uvádějí, že mezi pravidelnými výměnami oleje doplňují minimálně litr oleje. Zdroj: Consumer Reports

Ilustrační foto: Pixabay