Obří ledvinky jsou tu: BMW 4 Coupé ukazuje novou tvář

Konec usedlosti, kontroverze je tady. Obří ledvinky BMW 4 Coupé, o tom se bude mluvit hodně dlouho. Oficiálně představená novinka totiž dostala i v sériové podobě kontroverzní vzhled přední masky. Dvoudveřovému kupé ale samozřejmě nechybějí očekávané sportovní geny. Na stovku zrychlí i za 4,5 sekundy.

Při uvedení na trh v říjnu 2020 bude vrcholem řady BMW M440i xDrive Coupé se zážehovým šestiválcem o výkonu 275 kW/374 k (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1–6,8 l/100 km; kombinované emise CO2: 163–155 g/km). Zpočátku se k němu připojí dvojice zážehových čtyřválců a čtyřválcový vznětový motor. Následně je v březnu 2021 doplní dva vznětové řadové šestiválce a výkonnější z těchto dvou pohonných jednotek se představí v dalším modelu BMW M.

čerpací stanice, Shell
Čtete také

Nabíječka na každé čerpací stanici. Je to reálné?

Vystavět úplně novou nabíjecí stanici není vůbec levná záležitost. Kromě spousty administrativy to stojí hodně peněz, z nichž dotace pokrývají zhruba…

Dynamicky protažené proporce nového BMW řady 4 Coupé jsou výsledkem větších vnějších rozměrů než u jeho předchůdce. Délka narostla o 128 milimetrů na 4768 mm, šířka o 27 mm na 1852 mm a rozvor náprav o 41 mm na 2851 milimetrů. Výška se zvětšila o pouhých 6 mm na 1383 mm, což znamená, že vůz je o celých 57 milimetrů nižší než nové BMW řady 3 Sedan. Rozchod kol se oproti předchozí generaci zvětšil vpředu o 28 milimetrů a vzadu o 18 milimetrů. Ve srovnání s BMW řady 3 Sedan mají zadní kola rozchod větší o 23 mm.

Přístrojový panel a kontrolní displej nového BMW řady 4 Coupé tvoří soubor velkoplošných displejů. Tlačítko start/stop je nyní umístěno v elegantním ovládacím panelu na středovém tunelu. Pro tento model specifická zadní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a výrazným odděleným pojetím jsou koncipována pro dva cestující.

Obří ledvinky BMW 4 Coupé samozřejmě nejsou všechno, co novinka nabízí. Z motorů budí největší zájem řadový šestiválec pohánějící BMW M440i xDrive. Je vybaven lehčími písty a ojnicemi, dvoukomorovým turbodmychadlem s nepřímým chlazením stlačeného vzduchu a vodou chlazenými výfukovými svody integrovanými do hlavy válců. Ze zdvihového objemu 3 litry generuje maximální výkon 275 kW/374 k, což k oproti nejvýkonnější modelové variantě předchozí generace BMW řady 4 Coupé představuje nárůst o 35 kW/48 k. Celkový výkon umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy.

Konstrukce přední nápravy s dvojitými spodními rameny a svislou pružicí a tlumicí vzpěrou a pětiprvková zadní náprava jsou vynikajícím základem pro kombinaci precizní ovladatelnosti i na samotné hranici dostupných limitů a působivého komfortu na dlouhých cestách. Odlehčená konstrukce s optimalizovanou tuhostí a elastokinematikou má v porovnání s předchozím modelem za následek precizní vedení kol a jízdní komfort, jakož i lepší akustiku.

Na sportovní vlastnosti a jízdní komfort nového BMW řady 4 Coupé mají příznivý vliv také standardně dodávané tlumiče s progresivní charakteristikou v závislosti na zdvihu. Výrazně omezují pohyby karoserie jak při tlumení nerovností způsobených kvalitou vozovky, tak při dynamických průjezdech zatáčkami. Tlumiče plynule variabilně mění svoji tlumicí sílu v závislosti na zdvihu. Tím se předchází nadměrným pohybům karoserie při jízdě přes velké nerovnosti a současně zabraňuje nekomfortním a nervózním reakcím tlumení. Volitelně nabízený Adaptivní M podvozek nabízí nejširší možnou škálu jízdních zážitků, od sportovních až po komfortní. Kombinuje všechny vlastnosti M sportovního podvozku s elektronicky ovládanými tlumiči, které zlepšují agilitu a stabilitu karoserie a zároveň vlastnosti vozu při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Plynule nastavitelné ventily v tlumičích umožňují měnit tlumicí síly u každého kola odděleně a v závislosti na zatížení vozu.