Torsus Terrastorm: Auto pro apokalypsu má kořeny v Česku

Ultimátní terénní dodávku, která zvládne i ty nejtěžší offrodové překážky, představila společnost Torsus, která má hlavní centrálu v České republice. Torsus Terrastorm je postavený na technickém základu Volkswagenu Crafter.

Dodávka Torsus Terrastorm s pohonem všech kol je druhým modelem značky. Tím prvním byl terénní mikrobus Praetorian. Novinka má základ ve Volkswagenu Crafter 4Motion. Stejný podvozek využívá i MAN TGE. Rovněž logo VW nesou pohonné jednotky – dvoulitrové turbodiesely o síle 138 koní (103 kW) a 340 N.m nebo 175 koní (130 kW) a 410 N.m, které jsou kombinované buď manuální šestistupňovou nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

dopravní zácpa, auta
Čtete také

Mnichov je dopravní peklo. Cyklopruhy to jen zhoršily

Mnichov je na čele všech německých měst usilujících o čistší dopravu. Ubývají pruhy pro auta, naopak přibývají pro cyklisty. Na mnoha…

Ve výrobním závodě na Slovensku ale bylo proti Crafteru provedeno mnoho změn. Například byl vylepšen podvozkem, který dostal offroadové odpružení a zadní diferenciál. Úravy podvozku spolu s pneumatikami Goodrich All Terrain 17 palců zvedly světlou výšku na 290 mm. Auto dokáže brodit až 690 mm, díky paketu „Deep Wave“ pak až 820 mm. Speciální kryt podvozku chrání motor, převodovku, zadní nápravu, filtr DPF, palivovou nádrž a nádrže AdBlue před poškozením v terénu. Přední nárazník má nové světlomety a zároveň zlepšuje nájezdové úhly – ty jsou u Terrastormu 26 vpředu a 20 vzadu. Součástí výbavy je také integrovaný naviják, který zvládne až 5,5 tuny, tedy se s j jeho pomocí dokáže vůz vytáhnout při zapadnutí.

V závislosti na konfiguraci převeze Torsus Terrastorm 9 až 20 cestujících, objednat lze i speciální konfiguraci se sedadly s pětibodovými bezpečnostními pásy. Přiobjednat lze i různé nosiče, žebříky apod. Výrobce auto prezentuje buď jako klasickou dodávku nebo v úpravě pro záchranářské složky. Své uplatnění by ale určitě našlo i v postapokalyptickém světě z filmů Mad Max. Cena začíná na 57 461 eur (zhruba 1,5 milionu korun) a první vozy by měly být k dodání ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Martin Šidlák