Modernizované Audi Q4 e-tron má delší dojezd a „charakterový zvuk“

Audi Q4 e-tron, elektromobil

Model Audi Q4 e-tron podstoupil pro modelový rok 2024 rozsáhlou modernizaci, která zahrnuje mimo jiné nově nastavený podvozek, vyšší hospodárnost, „charakterový zvuk“ a rozšířenou sériovou výbavu.

Kromě optimalizovaného konceptu pohonu a vyššího nabíjecího výkonu dostalo Audi Q4 e-tron nové funkce. Například na přání dodávaný aktivní jízdní asistent podporuje nyní také změnu jízdního pruhu. Zákazníci mohou modernizované modely objednávat od 26. září za ceny od 1 536 900,- s DPH včetně nabíjecí sady Kompakt a servisního balíčku na 120 000 km/5 let.

Ve všech variantách modelu Q4 e-tron je uložena sada akumulátorů o využitelné kapacitě 77 kWh (celková 82 kWh). Díky optimalizovanému chemickému složení akumulátorových článků se zvýšil výkon při nabíjení stejnosměrným proudem. Akumulátorovou baterii tak lze za ideálních podmínek nabít z deseti na 80 procent za cca 28 minut. Verze quattro přitom dosahují na stejnosměrných nabíječkách maximálního nabíjecího výkonu 175 kW, varianty s pohonem zadních kol až 135 kW.

Audi Q4 e-tron: Nový pohon s vyšší hospodárností a větším výkonem

Ve všech verzích modelu Audi Q4 e-tron – ať s pohonem zadních kol, nebo s pohonem všech kol quattro – pracuje na zadní nápravě synchronní elektromotor s permanentními magnety. V rámci modernizace obdržela modelová řada Audi Q4 e-tron zcela nově vyvinutý synchronní elektromotor s permanentními magnety, který vyniká vyšší hospodárností a větším výkonem. Modernizované modely díky tomu profitují z delšího dojezdu a suverénní výkonové charakteristiky. Například Audi Q4 Sportback 45 e-tron dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu na jedno nabití až 562 kilometrů.

Na přání nalézá v modelové řadě Audi Q4 e-tron poprvé uplatnění funkce asistované změny jízdního pruhu v kombinaci s aktivním jízdním asistentem při rychlosti jízdy od 90 km/h na dálnici. Tato funkce je součástí asistenčního paketu Pro a paketu Safety Plus. Řidič ji může aktivovat prostřednictvím MMI. Nový systém ukazuje bílými šipkami na panelu sdružených přístrojů a na průhledovém displeji s rozšířenou realitou, zda a v jakém směru je možné uskutečnit bezpečnou změnu jízdního pruhu. Aktivuje-li řidič změnu jízdního pruhu zapnutím ukazatele směru, převezme systém aktivně řízení. Následně vůz ukazatele směru znovu vypne. Osoba za volantem má však i nadále odpovědnost za řízení. Realizaci asistované změny směru jízdy umožňují data z radarových senzorů na zádi.

Nově je součástí standardní výbavy pro český trh také adaptivní tempomat, který se specializuje na řízení vozu v podélném směru a zrychlováním a zpomalováním udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Aktivní jízdní asistent řízení rozšiřuje systém adaptivního tempomatu o řízení v příčném směru a drobnými zásahy do řízení usnadňuje udržování vozu uprostřed jízdního pruhu. Funkce řízení v příčném směru zůstává aktivní, pokud se řidič aspoň mírně dotýká volantu s kapacitními senzory, který je součástí systému, čímž potvrzuje svou pozornost.

„Charakterový zvuk“

Modelová řada Audi Q4 e-tron je nezaměnitelná nejen vizuálně a svými jízdními vlastnostmi, ale nyní také akusticky.Typický „charakterový zvuk“ se liší od ostatních elektricky poháněných modelů Audi, ale také od elektrických modelů ostatních výrobců, a zesiluje emocionální spojení řidiče se svým vozem Audi. Všechny varianty dávají o sobě akusticky vědět nejen při nízkých rychlostech až 25 km/h, ale i při rychlejší jízdě, což znamená další zvýšení bezpečnosti silničního provozu.

Digitálně vytvářený zvuk zní za jízdy ze dvou venkovních reproduktorů v oblasti zádě a dvou vnitřních reproduktorů v zadních dveřích. Tento systém se dodává na přání. Inovativní zvuková kulisa se mění v závislosti na zatížení a rychlosti jízdy až po nejvyšší rychlost. Nezaměnitelný zvuk je velmi snadno rozpoznatelný a emocionálně vyjadřuje pokrokový charakter vozu.

Zdroj: Audi