Elektrický a hybridní Peugeot 5008 se začne prodávat na podzim. Bude mít i 4×4

Peugeot 5008

Se třemi variantami elektrického a dvěvma variantami hybridního pohonu vstoupí letos na podzim do prodeje nový Peugeot 5008. Elektrická verze jako jediná dostane i pohon všech kol.

Nový Peugeot 5008 je postaven na platforma STLA Medium, která u elektrických verzí slibuje dojezd až 660 km a dobíjení na 80 % za 30 minut. Peugeot poskytne ve vybraných zemích na model E-5008 nadstandardní osmiletou záruku (160 000 km).

Základem nabídky budou dva stupně výbavy, Allure a GT, se třemi volitelnými pakety příplatkové výbavy. Z hlediska pohonů budou k dispozici tři plně elektrické: (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dva hybridní (plug-in hybrid a mild-hybrid).

V interiéru dostane vůz nový 21″ plovoucí panoramatickou obrazovku nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit. Týmy Peugeotu se rozhodly spojit dva ze tří základních prvků systému i-Cockpit, vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21″ panelem, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole.

Na levé straně se na přístrojovém panelu zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.). Na pravé straně panoramatické obrazovky uprostřed přístrojové desky se nachází dotyková část, která je přístupná řidiči i spolujezdci. Lze ji používat k ovládání topení/klimatizace, navigace, multimediálních systémů/konektivity atd. Ve voze 5008 ve verzi Allure je nový Peugeot i-Cockpit standardně tvořen dvěma 10″ digitálními panely.

Ve střední části palubní desky jsou umístěny ovladače i-Toggles neboli plně přizpůsobitelné dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím uživatele, ať už jde o volání oblíbenému telefonnímu kontaktu, spuštění navigace do často používaného cíle, naladění rádia na oblíbenou stanici, nastavení ideální teploty klimatizace atd.

Peugeot 5008: Prostor pro sedm cestujících

Druhá řada nového modelu 5008 je vybavena pohodlnými sedadly, která tvoří posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40 s opěradly v poměru 40/20/40, což představuje dokonalou kombinaci modularity a pohodlí. Opěradla sedadel ve druhé řadě se nezávisle sklápějí v 5 polohách. Přístup ke třetí řadě sedadel je prostřednictvím systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě zcela sklopit a zároveň posunout dopředu.

Zavazadlový prostor nového modelu 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů. Podlahové krytí zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel lze zvednout a vertikálně uložit za sedadla, čímž vznikne místo pro nejméně dvě kabinová zavazadla.

Pět verzí pohonu

Nový Peugeot 5008 byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí proto celou řadu pohonů s nulovými emisemi a s dojezdem od 500 do 660 km , včetně čtyřkolky se dvěma elektromotory a verze s dlouhým dojezdem.

Tato řada synchronních elektromotorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a vyšší účinnost. Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm). Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 345 Nm a zadní motor 170 Nm.

Vysokonapěťová lithium-iontová baterie 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) je umístěna pod podlahou a napájí trakční elektromotor. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává nadále energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče. Tepelné čerpadlo přispívá také k tepelnému komfortu cestujících a zároveň šetří energii baterie.

Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem Peugeot Hybrid 48V, který tvoří benzínový motor nové generace o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % na výsledných 5,7 l/100 km . Při jízdě ve městě může nový 5008 Hybrid 136 e-DCS6 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Zdroj: Peugeot